Islossning......


                                                                   

image421
                      Islossning i Torneälven våren 2006
                   

Islossning
När islossningen väl börjar
     kan ingen hejda den
Inte jag , och framförallt inte du !

Vita isblock glider majestätiskt nerför älven ,
       samlas där det blir trängre -
mullrar, bråkar,strävar framåt,åt sidan

Jag står ensam på älvkanten och ser-
 ser hur våren åter tagit övertaget
låter islossningen träffa med full kraft !

                 Passa dig!
Nu släpper jag taget och låter våren drabba mig.



Rosie Skogsberg

DIKTER FRÅN POLCIRKELLAND
www.lumio.se


Kommentarer
Postat av: Nalle

Har skrivit ett svar till dig hos mig.
Många kramar Nalle

Postat av: Nalle

Karin bloggen är knasig. Tryck på uppdatera. F5, eller också på de gröna pilarna du har i aktivitetsfältet. Då uppdatera du och då kommer den senaste kommentaren fram. Tog bort det du önskade.
Kram nalle

2007-05-05 @ 12:56:56
URL: http://nallesfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback