Frukten..

43875-395


Frukten

Nu vänder sig livet.

Men orörligt hänger
i tillvarons grenar
all frukt som du medverkat
till att få skörda:
den bittra och skalhårda liksom
den lljuva och mjuka.

Och frukten är din,och du
har ingen chans att
ge bort den.

Men ges  det en paus i livets
roterande mönster, ett avbrott
som tillåter stillhet för skörd,
och för noggrann sortering?

E.O Backlund
En tid
DÅ FRUKTSKAL ÖPPNAR SIG

Ps.  Som ni ser på bilden så har vi
en rejäl vinter, men solen tittar fram.

Är ledig i dag tar det lungt efter veckans 2 möten
och en arbetsdag..
jobbar fredag och sen är det helg ledighet.

Hoppas ovädret i söder snart tar slut.....

Kommentarer
Postat av: Camilla

får önska dig trevlig helg med sköna stunder!
kramis

Postat av: Nalle

Trevlig helg. Ät mycket frukt:)

2007-02-23 @ 23:48:34
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: karin

Tack Camilla och Nalle mina trogna som kommenterar,
Jag har mycket denna vecka med, valberedning,bokslut,
2 årsmöten en i morgon en på lördag( 46 mil tur och retur),jobbet och en halvdags möte i går
nästa vecka blir lite lugnare, hoppas hinna blogga lite mer då
kram Karin

2007-02-27 @ 22:45:44
Postat av: karin

Hejsan
Har försökt komma in på min blogg men omöjligt,
får hela tiden veta att jag har fel lösenord eller adress, jag är säker på att det är rätt adress och lösenord jag använder...
får försöka senare ,
ha det så bra alla bloggare

2007-03-04 @ 16:57:52
Postat av: Anonym

Hejsan
Har fått nytt lösenord,men när jag försöker få ett nytt inlägg så kommer jag inte in....
skall försöka igen lite senare..
Hälsar till alla mina bloggbesökare...
Karin

2007-03-06 @ 21:30:41
Postat av: Cityhilton

Very interesting site --- quite informative

2008-01-08 @ 13:07:23
URL: http://cityhilton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback