Tulpanvård ??

43875-406

Växter - Tulpaner

Stearin i vattnet
För att undvika att tulpanerna blommar ut för tidigt när de
kommer in i rumstemperatur kan man ha lite smällt stearin i
vattnet.

Själv har jag inte i tulpanerna ovan,
men skall prova nästa gång jag köper tulpaner

I Boken Käringråd för hem och hälsa
utgiven av RABÉN PRISMA
hittade jag rådet.

Har också hört att man skall byta vatten varje dag
 och gärna blanda snö eller is och snita dom lite.


Vi har haft sol och blåst nästan hela påsken
och snön finns kvar så skoteråkarna har kunnat vara i farten.

Kommentarer
Postat av: Nalle

Å de råden har jag aldrig hört. Vi hade lite snö här igår, men idag är det borta igen. Fast kallt är det.
Ha det så bra
Kram

Postat av: Anne- Marie Granåker

Tack för tips om tulpanskötsel. Ska gå ut i trädgården och ta några och pröva.
Lev väl.

2007-04-19 @ 17:47:05
Postat av: Thomashedvig

Great idea make it site. Thank you.

2008-10-29 @ 09:02:19
URL: http://thomashedvig.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback