Älgar på Lunch

image407


En härlig bild som min chef har förevigat..

Nya råd från Käringråd för hem och hälsa.

Glas - fräscha upp matta glas

Hushållssoda

Tvätta mata glas i diskmaskin, men ersätt diskmedel med hushållssoda.

Då blir glasen blanka och fina igen.

Varning:Glas med guldkant bör intediskas i soda ,då kan guldet skadas


Även följande råd om
Glas -fräscha upp matta glas
Klorin
Om dricksglasen verkar slitna efter många omgångar i
diskmaskinen kan du se till att de återfår glansen genom
att lägga dem i en hink vatten blandat med en kopp klorin.
Efter en timme är de som nya berättar en husmor.

Har ej själv prövat men läser i boken

Käringråd för hem och hälsa

RABÉN PRISMA

Miriam Wicklund är programsekreterare på
Norsk Rikskringkasting.

hon har tidigare givit ut Käringråd och huskurer (1990)
och kärringråd  för hushållet .(1994)


Kommentarer
Postat av: karin

Hejsan på er alla som läser bloggen..
Såg många fel ,men tidigare kunde man gå in och redigera, men det ser ut att man inte mera kan göra det.

2007-04-12 @ 08:47:07
Postat av: Bengt

Den här bilden var ju för härlig. Kanske du kunde ha redigerat den litet så att den inte är så mörk.

Postat av: Madonna

Underbara mäktiga djur. Brukar själv ofta ha besök av likadana. Appropå redigera... gå in på översikt, välj inlägg, klicka på det och vips kommer redigera upp. Ha det gott

2007-04-12 @ 09:30:11
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Anita

Hej! Fin bild på dessa ståtliga djur. Men jag skulle inte villa möta en sådan när jag går i skogen. Ha det bra.Anita

2007-04-12 @ 21:34:35
URL: http://mormor60attina.spaces.live.com
Postat av: karin

Tack Bengt,Madonna och Anita för kommentarerna
Jag har längeförsökt få älgar på bild, men nu var det min chef så lyckades
kram karin

2007-04-13 @ 22:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback