Hösten är här minus 4 grader.......

43875-299

Jag och min digitalkamera på väg till min vännina.......

Vänninan ringde och ville bjuda mig på ärtsoppa, som hon kokat till jaktlaget......
Jag har alltid med mig min kamera......
 så den färggranna höstbilden var ett måste......

Förra natten tog frosten mina blommor ...,mycket ovanligt med första
frostnatten så här sent i september........-4 grader......




43875-300

Väninnans ärtsoppa var helt underbar.......mannen i huset vill ha stora
fläskbitar så han får skryta...
åt jakt kommpisarna från söder att man behöver inte söka fläskbitarna i
 ärtsoppan som frun kokar  (rimmad fläsklägg )........ sen tar hon stora morotsbitar.....
purjolök,gul lök,  lagerblad  buljongtärning, (grönsaks) salt....

Jag förstår mannen som vill bjuda Ärtsoppa till jaktkompisarna ......
soppan var mycket god.....Hoppas jag blir dit bjuden nästa höst också..
(Vänninan körde maten till jaktlaget ...)

2 dagar kvar till valet...... kaffekokning på morgonen och försöka värva röster....
  




Kommentarer
Postat av: Nalle

å frost....har ni så kallt !

Postat av: Nalle

å frost....har ni så kallt !

2006-09-16 @ 09:04:34
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Anonym

Dar jag ar, ar det varmt typ 28 i skuggan. Madonna

2006-09-16 @ 16:04:38
Postat av: Karin

Nalle och Madonna...det var på nattten vi hade så kallt men dagarna är varma hade 19 grader varmt på dagen...ovanligt för årstiden

2006-09-16 @ 22:29:03
URL: http://www.mormors.blogg.se/
Postat av: Karin

Hejsan Nalle och Madonna .det var på natten vi hade 4 grader men dagarna är varma...
(skrev kommentar på fel inlägg)

2006-09-16 @ 22:31:00
URL: http://www.mormors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback