Höstblomma?? Pension.....

43875-348

Bilden är en höstblomma  = Pension  ålderns höst.....


Om man inte vill bli fet
kan man gå i pension.
Tanja 9 år

Pensionen är där
alla pengar ligger.
Rikke 8 år

När man har rynkor i ansiktet
vet man att man måste gå i pension.
Kim 7 år

Pension är när man
stannar hemma.
Sanne 9 år

Pension betyder att
man håller på och dö.
Sofie 7 år

Pension betyder att man inte
är så mycket hemma längre.
Kristian 6 år

Pensionen är något man går till
när man blir gammal.Och så
bor man där.
Fie 8 år

Förr i tiden fanns det inget
som hette pension. Då hade
man gatpojkar som stal mat
åt en när man blev gammal
Stine 8 år


Ovanstående citat är hämtade från boken
Barns tankar
Om Mormor och Morfar,
Farmor och Farfar

(se nedan)


Kommentarer
Postat av: Nalle

hahahahaha de barna de barna, så roliga de är.

2006-10-18 @ 22:50:22
Postat av: Quid Vis

Visst är det härligt att höra alla underfundigheter från barnen.

Jag har skrivit alla roligheter i en bok, som mina små barnbarn har sagt.

T ex: Farmor, har huggormen en yxa på huvudet?

Postat av: Quid Vis

Visst är de underbara de små barnen. Min sonson fem år, frågade mig om huggormar har en yxa på huvudet.

2006-10-19 @ 02:05:26
URL: http://quidvis.blogg.se
Postat av: Quid Vis

Se där, nu fångade jag upp den förra kommentaren som snurrade någonstans i rymden. Den blev publicerad nu när jag skrev om den. I kväll beter sig bloggen på sitt eget vis.

2006-10-19 @ 02:07:47
URL: http://quidvis.blogg.se
Postat av: Karin

Nalle det är så härligt med dom små barnen och deras sätt att tänka, mina barnbarn har jag inte haft så nära och nu är den yngsta 8 år.
Quid vis: va klokt och skriva upp allt och när dom blir större ge dom en bok... visst är det konstigt med bloggen... roligt att du hittade til mig då kan jag besöka dig.

2006-10-19 @ 08:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback