Höst i Tornedalen.....

43875-337


Så här ser det ut på en del ställen i Tornedalen..... än har inte snön kommit ,
4-6 + grader och strålande sol.......




43875-336

Syförenings tanterna ville tack mig för dom 21 åren jag besökt deras syförening
i början var dom 13-15 damer men med åren har dom minskat....
Nästa år skulle syföreningen ha fyllt 45 år så jag försökte övertala dom att
ta den riktiga avslutningen nästa år .....Få se hur det blir
Kvinnorna på bilden är 75(?)81 och 92 år gammla (Kvinnan som kramar mig är 92 år)
5 andra kvinnor var som gäster i dag....

Lite vemodigt var det när dom tackade och sa att dom skall sluta.........

Kommentarer
Postat av: Hjärter Dam

Vad coolt med en mormors blogg. Jag saknar min mormor som gick bort för 2 års massvis. Men jag tror aldrig hon skulle börjat blogga. Men hon var med i syföreningen (fast jag tror att de mer skvallrade än sydde....). Kram på dig.

Postat av: Nalle

inte kan man tro att den damen är 92 år som kramar om dig.
Så synd att de ska sluta:(
Ha det så bra

2006-10-05 @ 23:32:07
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Karin

Hjärter dam: Välkommen till min blogg.... det var min dotter och dotterdotter som skaffade blogg till mig därav namnet,den här syföreningen har gjort mycket handarbete haft auktioner och fåttt in massor av pengar som dom skänkt till olika hjälporganitioner ,men dom senaste åren har vi sjungit läst och samtalat,byt erfarenheter....den 92 åriga kvinnan har fortfarande alltid handarbeten framme,om hon broderar en duk så virkar hon alltid spetsen själv...
Nalle, nej man kan verkligen inte tro att hon är så gammal en mycket fin kvinna, det är många midddagar jag blivit bjuden på....jag har brukat ta med henne och när jag kört hem henne så har hon sagt att jag har förberett maten kom in och ät med mig....

2006-10-06 @ 08:22:09
Postat av: Inga M

Det här med syföreningar är en väldigt speciell form av kvinnlig samvaro. Jag undrar om det kommer till nya syföreningar med yngre eller om företeelsen håller på att dö ut? Eller kanske det blir tjejgäng som går ut på after work varje fredag i 40 års tid? Nej det funkar inte!

2006-10-06 @ 23:04:30
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Camilla

jag tror att det blir kvinnoträffar i andra form i framtiden som t.ex hobby, pyssel, scrapbooking som grund!

2006-10-08 @ 21:59:31
URL: http://rainred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback