Barns tankar om Mormor,Morfar.Farmor och Farfar

43875-346

Jag skall skriva några roliga historier från boken.....

Vad händer med håret:

När hjärnan ruttnar blir
håret grått,men de kan
fortfarande tänka.
Christoffer 7 år

När man blir gammal blir hjärnan
mindre och då kan den inte
längre göra så mycket hår.
Sofia 6 år

Håret blir vitt när man inte har
mer färgmedel kvar i huvet.
Philip 9 år

Om gamla människor inte fick grått hår
skulle man ju inte veta att de var gamla.
Och så säger man kanske något som de
ine förstår.
Anders 9 år

Håret blir grått för att
det har blivit lite mögligt
inne i huvet.
Christian 7 år

När man blir väldigt gammal blir
håret grått och dammigt.
Nanna 7 år

När man blir gammal blir håret
grått eftersom man glömmer
bort att färga det.
Sylvester 8 år

Det var några tankar av barn........
Bäst och komma ihåg och färga
håret så man inte är gammal.

Skall skriva mer från boken när jag
inte kommer på något annat.....


Kommentarer
Postat av: Madonna

Ha ha.. jag fick mig ett gott skratt. Själv färgade jag håret jämt när jag var ung, men efter 40 slutade jag. Men så värst grått är det inte, ialla fall syns det inte så mycket. (Är väl skumögd)

Postat av: Inga M

Jättefestligt! Det finns ett par böcker av Marc Levengood på samma tema, de är himla roliga också!

2006-10-22 @ 01:14:57
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback