Änglakoral ... Atle Burman

43875-345

                                                                      Änglakoral 

                                   Osynlig vid min sida här
                                   en hjälpare så nära är,
                                   jag anar, nästan ser ibland
                                   en ängels blick, en ängels hand 
                          
                                  En tröstare med änglanamn
                                  vill ge mej från en fadersfamn
                                  all himlens glädje, frid och ro,
                                  det är min enkla barnatro

                                 Så när jag hjälps och tröstas här
                                 av en som inget tack begär
                                 då finns det ingen tvekan, nej,
                                 en ängel ser mej rör vid mej

                                  Det minsta jag vill ge som lön
                                 är tacksamt hjärtats tysta bön,
                                 dess lovsång bortom ord och ljud
                                 till alla goda änglars Gud
                         
                                 Atle Burman  

Kommentarer
Postat av: Nalle

Å så vackert ! Det är fint med änglar. Fin bild då fått tag i.

Du hade problem med möss sa du till mig på bloggen. Jag har ett tips. Om du känner någon som har katt, som dessutom har sand i kisslådan. Samla den sanden i en påse och strö ut runt ditt hus. Mössen flyr! Obs! Sanden måste vara kissad på.

Kram

2006-10-16 @ 22:13:27
Postat av: Karin

Nalle: Tack för tipset....
Trött upp tidigt i morgon skall till storstan 23 mil enkel väg.....

2006-10-16 @ 22:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback