I allhelgonatid...av Atle Burman..

43875-363


I allhelgonatid vill jag tända
ett ljus för en nära och kär
det ljuset ska visa  att någon
precis lika levande är

För det är någons närhet jag känner
från värmande låga och glöd
det ljuset vill få mej att tvivla
på kyla och mörker och död

Och det ljuset vill få mej att tro på
att även när ljus brinner ut
så finns ett som alltid ska stråla
för kärlekens skull utan slut

Nu till sist vill jag tacka Dej Herre
för skärskilda stunder som nu
jag tackar för friden, för ljuset
jag vet att dess källa är Du

Kommentarer
Postat av: Madonna

Tack för den dikten den satt precis rätt just nu.... Skall ta den med mig i sömnen..God natt

Postat av: Ninni

Vackert...Alla Helgona är en vacker helg, kram på dig

2006-11-05 @ 19:55:14
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback