Vid Torneälvstrand......

43875-148

Så många talgpåsar som kommer fram ....
någon fågelvän har sett till att fåglarna fått mat i vinter
ser ni alla dom gröna på marken ??????
I bakgrunden ser ni portalen till Tornedalsteaterns teaterplats..

43875-146


Vid ingången till teater platsen ...i sommar skall Hemsjöborna spelas här
 på  svenska och meänkieli.

www.tornedalsteatern.com
Där kan ni läsa mer om Hemsöborna

Ni ser att islossningen inte kommit riktigt i gång här.......


43875-145

Här ser ni den fina portalen till teaterplatsen.....visst är den fin ????

43875-149

Isarna ligger kvar vid Pajalabron   Bilden tagen kl 22.30.....

Vi hade 15+ grader i går

(ut med kameran i dag också )


Kommentarer
Postat av: Nalle

Härliga bilder från norr, man blir rent lycklig i själen och vill genast åka dit!
Nalle

Postat av: Madonna

Hej igen, nu blev jag nyfiken. Vad är det som skall spelas i sommar. Är det möjligen ett skrivfel och du menar Hemsöborna av Strindberg? Iså fall måste jag komma och se. Spelar du med i teatern? Oj vad spännande i så fall dubbel anledning att komma. Härliga bilder.M

2006-05-05 @ 09:50:36
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Karin

TACK NALLE OCH MADONNA....
Madonna det är sant att Hemsöborna av Strindberg spelas i Pajala översättning av Bengt Pohjanen....

2006-05-05 @ 10:02:40
Postat av: Karin

Madonna frågar om jag spelar med men det gör jag inte..har blivit erbjuden och spela med men vill ta paus från teatern i sommar.

2006-05-05 @ 10:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback