Morsdag.... och mina favorit blommor.....

43875-173

Jag älskar blomor som Porslinsblomman...... har tre av den sorten 
behöver inte vattnas så ofta.... och doften är ljuvlig när den börjar och blomma
(tur man inte är allergisk)



43875-172

Många blommor ........Bäst för mig och ha tåliga växter.....
När jag var yngre älskade jag blommor  som skulle vattnas nästan dagligen....
och som blommade ....visst gillar jag blommor som blommar men inte daglig vattning
har det med ålder och göra????





43875-171

Årets Morsdags blomma......
Äntligen har äldsta dottern kommit med en blomma som jag säkert
klarar av......Förut var det trillingblomma, doftranka.....
som jag misslyckades med .......
Svärmorstungan i bakgrunden är också en av mina favorit blommor nu.

Ha en bra Morsdag ........


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Så fin din porslinsblomma är, jag har också haft en, men vid en flytt strök den med.
Jo jag håller med, det ska vara lättskötta blommor, helst sådana som inte fordrar så mycket skötsel för jag har för vana att glömma vattna dem ibland...
Ha en fin morsdag själv!

Postat av: svartvitan

Jag ger gärna en blomma till någon.Min mamma fick en hjälmböna och solöga.Min svärmor fick en doftranka.Till och med svärfar visade doftminnen från en svunnen tid.Han kunde inte slita sig från krukväxten.Själv vill jag väldigt gärna ha kryddväxter och örter som jag kan använda i maten eller stoppa direkt i munnen.
Svärmors tunga som du visar på bild är blomman man minns från barndomen.Den är ju trendig igen.

2006-05-28 @ 20:40:10
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: Anne-Maj

Vilket rum är det? Ser den blå dalahästen...

2006-05-29 @ 12:02:17
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Karin

Hej Anne-Maj
Jag förstår att du inte känner igen rummet...
det är köket vi har ju inte soffan kvar..den har ju sonen i bastukammarn och hörnskåpet fanns inte där förut..Den blå dalahästen är så fin så jag vill ha den på fönsterbänken i köket.istället för en massa blommor som skräpar....

2006-05-29 @ 20:15:19
URL: http://www.mormors.blogg.se/
Postat av: Nalle

Hej!
Tack för hälsningen! Åh nej jag sliter inte ut mig. Men ändå så är jag trött då jag kommer hem. Blir annorlunda när veckan är slut.
Ha det gott
Nalle

2006-05-29 @ 21:02:37
URL: http://www.nallesfoto.blogg.se
Postat av: Nalle

Hej!
Tack för hälsningen! Åh nej jag sliter inte ut mig. Men ändå så är jag trött då jag kommer hem. Blir annorlunda när veckan är slut.
Ha det gott
Nalle

2006-05-29 @ 21:04:38
URL: http://www.nallesfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback