Dalarna i mina tankar.......

43875-170

Leksandsljustaken och Dalahästen får mig att längta till Semestern och
Dalarna.

Leksandstakens symboler:
Tuppen
        - Vaksamhet
De tyre ljusen
        -Treenighet
Taggarna
         - Törnekronan
De tolv löven
        -De tolv apostlarna
De tio hålen
       - Tio Guds Bud
Hjärtat
      -Kärleken

Handsmide från Käck &Hedbys, Leksand
Tel 0247-15110

Ljusstaken fick jag av min Dotters familj i Julklapp för många år sedan



43875-168

Likaså den blå dalahästen är en julklapp från FAMILJEN I LEKSAND

43875-166


En hälsning från Tornedalen till mina bloggläsare




Kommentarer
Postat av: Nalle

Så fina saker! Å vackra blommor.
Hästen har så fin blå färg tycker jag.
Kram Nalle


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback