Katten och ormen..

43875-91

Dikten  Kattkriget  fick mig och visa bilden Katten och Ormen.

Två katter möts i gatans hörn                            
de kröker sina ryggar,                                        
sen fräser de ikapp,   
ty ingen av dem skyggar

Den ene är en liten misse
som ej har fått nån´törn
Den andre är en stor kisse ,
reviret är hans hörn

Så börjar de att slåss,
så tussarna de yr
Den större vinner kriget,
den mindre bara gnyr

Vad har vi lärt av detta
vi som tittar på,
kan vi utav kattorna
lära och förstå?

Måhända har vi lärt oss
att inte  gå i krig,
mot någon som är svagare
och inte lika vig


  Marianne "nalle" Wikblad
  Livstycken



PS. Det finns säkert likheter mellan katten och ormen,
vi som tittade på stod länge och följde deras lek.

Kommentarer
Postat av: Nalle

Så bra bilder du hittar till dikterna!
Hoppas allt har gått bra med teatern
Nalle

Postat av: Karin

Tack Nalle, va bra att Du tycker det..När jag väljer bild så är första tanken undra vad nalle som skrivit dom fina dikterna tycker..
Jag kommer och skriva många dikter till
för jag har många bilder som jag när jag läser Dina dikter redan vet vilken bild som passar
(enligt mig )till dikten.

2006-03-19 @ 12:34:07
URL: http://www.mormors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback