Jaakko Tolvanen var konstnären..

43875-29

Jaakko Tolvanen  är konstnären (han gick bort 1advent 1989)

Jaako kom från Helsingfors till Tornedalen, med han kom konsten till
Tornedalen.
Vi är många som gått som elev hos han ,både gammal och ung
Han var en mångsidig konstnär,
Dom flesta offentliga byggnader i Pajala med omnejd har konst av Jaakko ,
Jag kommer med mera bilder och uppgifter om konstnären vid senare tillfälle.
Var god vän till Jaakko , var till Helsingfors med en stor utställning.
Har många fina tavlor ,som jag köpt av Han.



Kommentarer
Postat av: Elisabet

Vilken vacker tavla!
Lugn.
Vilsam.
Precis en sån kniv har jag på min vägg. Jag fick den av en kund på affären där jag arbetade.
Min undulat-gubbe är som tokig på den kniven.
I timmar kämpar han för att få ner den ..,-)

Postat av: Karin

Elisabet va roligt att DU tycker om tavlan, jag har den i köket ser den varje dag, jag har många tavlor av Jaakko, så ni får se fler konst av han senare......

2006-01-21 @ 23:28:08
URL: http://www.mormors.blogg.se/
Postat av: Mylosts

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2008-01-08 @ 01:14:04
URL: http://mylosts.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback