Bibelns dag

43875-32

Nu firas Böneveckan och Bibelns dag
Böneveckan för kristen enhet äger rum 18-25 januari.
den firas samma vecka varje år i cirka 75 länder världen över.
Det gemensamma temat för bägge arrangemangen är "Mitt i bland oss"
Bibelns dag firas söndagen den 22 januari.

Som ni ser på bilden så har jag den svenska,finska bibeln
och Markus evangeliet på teckenspråk.
Och en av Jaakko tolvanens konstverk som
Han gett namnat "Mästarens bön "

PS.Mer om bibeln på teckenspråk hoppas jag att 
Anne-Maj länkar till kan inte själv men hoppas lära mig det.


Kommentarer
Postat av: Anne-Maj

Intressant, det visste jag inte! Jag ska goggla på det när jag har tid. Ska fixa middagen, och en H ska komma hit på middagen...

Postat av: Camilla Jansson

hejsan! Kul att hitta Markus-evangeliet på teckenspråk i din blogg! det är Svenska bibelsällskapet som står bakom projektet att översätta bibeln till teckenspråk. det finns på teckenspråk även Boken om Jona och Apostlagärningarna (11 kapitel)
Kramis

2006-01-25 @ 09:10:36
URL: http://rainred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback