Snön regnar bort igen......

43875-379
Snöras från taket...  för andra gången i vinter


43875-378

Den här bilden tog 3 december


I dag regnar det hos oss snart är snön borta igen....

Lovade mitt barn barn att ta en bild med snö,
 men misslyckades för det regnar och bilden blev inte så bra.

Skall kl 17.00 till min hemby och äta julgröt i byastugan.

Tomtemor fick en önskelista

Det går bra att ta med:

Stek

Skav

Biff

Kalops

Kallrökt medvurst

Lax

Hjortron

Pitepalt från Britt.

Jan vill ha älgrulader, 
Svärsonen ville ha Älgrulader och det har jag gjort i dag

Jag ser framemot resan ner till Lerksand ..........
men orolig över hur vädret blir hoppas på kyla .

Har ändå bokat Rum på Lizz  Motel i Sundsvall
så vi slipper köra hela 105 mil på en dag.


Trevlig Advent 

Ps  jag vill hänvisa till bloggen
http://www.burkar.nu/index.htm

Jag fick en fin juldikt av   nicolaus  och när jag gick in där ,
så hittade jag ovanstående bloggadress.

Tack Nicolaus !!


Kommentarer
Postat av: Madonna

Jag kopierade dina verser från bönboken om advent, till min blogg. Ha en skön kväll

2006-12-09 @ 19:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback