Tannavallen den natursköna ...före detta nöjesplatsen...

43875-242

Nu är det åter Liv på Tannavallen som varit nöjesplats från åren 1955-1985
först var det dansbana...sen byggdes Logen 1960 ......

På 80 talet jobbade jag som ordningsvakt vid några tillfällen.

Det var premiär första advent ......med julbord, restaurangen har fullständiga rättigheter.

Restaurangen ligger intill Pajala camping

Ni som besökt Tannavallen kan väl skriva om det i min blogg..

43875-241

Det är Alf Andersson som tidigare arenderade Smedjan som nu är som ägare....


43875-240

Var hit och åt dagens rätt som var Hemmagjorda Kroppkakor mycket gott....


43875-239

 Jag tillsammans med Regina (skådespelare) som kommer till dramaten
med teatern  Rengblommorna är vackra i år: (läs om det i 19 julis blogg även tv inspelning)

När vi sitter här så får jag telefonsamtal från min dotter,som just då är och fjällvandrar
 i Grövelsjö ,via tolk  vill  hon ha lite goda råd..hon skall bjuda sina kommpisar
 på kaffeost hjortron och grädde.

Ni kan gå in och läsa om hennes fjällvandring.
www.anne-maj.blogspot.com/



43875-238

Lungt och fridfullt med Torneälv intill..

43875-237

Hit kan man komma med båt ...och varför inte  passa på och
fiska ...

43875-236

Här den alltid glade Alf som tar så väl hand om gästerna.....



Kommentarer
Postat av: Nalle

Jag har aldrig besökt detta ställe. Men det ser onekligen mycket fint ut. Kul att det satts igång igen.
Är Anne-Maj ute och fjällvandar... Hon hittar då på mycket.
Kaffeost låter spännande.
Kram

Postat av: Karin

Hejsan Nalle hon har kommit hem är på väg till stholm....läste jag i hennes blogg
Ja hon är så tuff så för henne är nästan inget omöjligt...

2006-08-12 @ 09:13:15
URL: http://www.mormors.blogg.se/
Postat av: Camilla

jamensan! härlig bild på älven! Ha en skön lördag!

2006-08-12 @ 10:08:34
URL: http://rainred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback