Surströming till Kengisforsens brus......

43875-267

Jag och min vännina åt surströming vi Kengisforsen...... med härliga Toner
blandat från Kengisforsen och flugornas surr.................

Vi har alla olika traditioner när vi ska äta SURSTRÖMING........
Väninnan sköljde surströmingen .........


43875-269

och serverade från en skål...... spelar ingen roll hur man gör...
men jag brukar ta dom direkt från burken.........


43875-268

Det här är bara en del av det jag åt........ det fanns 10 strömingar i burken
väninnan åt bara två (tur) jag åt åtta sycken................

Nu skall jag steka färsk ströming som jag fått av sonen.......
men som varit frysta några dagar.....................

På lördag var jag på ett möte ..och där blev vi bjuden på Lax....

Fisk Lördag,söndag och måndag ........

Det blir nog kött perioder också  Älg jakten börjar snart..


Kommentarer
Postat av: Nalle

Nu är det du som frestar med matbilder ! Den blåa burken har vi inte här nere, men den du visade igår har vi här. Men svårt att få tag i i år.
Skölja? Nä jag tar oxå dem direkt från burken. Brukar nog blir en fem-sex stycken som åker ned. Mätt blir man, eftersom det är så mycket tunnbröd, och potatis till. Rödlök har vi till.
Kram

Postat av: Karin

Skall äta surströming på fredag och kanske på lördag också (Älskar surströming)

2006-08-23 @ 18:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback