Jag skall göra en resa av långväga slag..Atle Burman,,

43875-250
Bild:ingång till kyrkogården....

Jag ska göra en resa av långväga slag
men jag har ingen aning om avresedag
och jag vet inte ens vilket år,
kanske flera kan tänka detsamma som jag:
Den där resan, vart är det den går…? 


43875-249

Både släkten och vännerna lämnar jag då
och kan hända nån fäller en tår eller två
för sin egen bedrövelses skull.
Stackars alla som tror deras resa ska gå

bara rakt ner i sand eller mull!


43875-248

Alla kära små ting som jag äger och har
ska den dan jag reser blir lämnade kvar,
kanske sprids dom som  höstlöv omkring.
Ja det slår mej ibland att man samlar och spar

men kan inte ta med sej någonting…..


43875-247


Jag ska göra en resa av långväga slag
men av gullvivesläkt är åtminstone jag
som kan le fast min sommar är kort,
och kusin med fjäril det är jag den dag
som jag lycklig och fri flyger bort…..



En aning av evighet
Atle Burman

Ja älskar Atle Burmans böker...
Återkommer senare med fler av hans dikter..


Kommentarer
Postat av: Nalle

Nämen var har min kommentar tagit vägen ????
Jag skickade en tidigare idag, men nu är den försvunnen. Konstigt.
Iaf så skrev jag att Atle Burmans dikter är fina och att du komponerat ihop bilder och text på ett utomordentligt fint sätt.

Postat av: Madonna

Så sant och tänkvärt.....Tack vare dig har jag också upptäckt Atle Burmans dikter.

2006-08-14 @ 07:13:58
URL: http://madonnas.blogg.se/
Postat av: Camilla

det har kommit ut en ny bok av författaren! Ska kolla på jobbet sen, vet att de har den på bokhyllan för nya böcker!

2006-08-19 @ 15:19:15
URL: http://rainred.blogg.se
Postat av: Jonasane

i love this page keep it up.

2008-08-21 @ 09:56:19
URL: http://jonasane.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback