Till en avlägsen strand ..Av Atle Burman.

43875-124
© foro:kim

Till en avlägsen strand vill jag gå
och söka det stilla vattnen.
som glittrar ibland mitt i vardagens grå
och i ensamma stunder om natten.
Den är okänd den stranden, men ändå bekant,
ty det ljusa jag drömt och det sköra jag gömt 
är där både verkligt och sant.

Till en avlägsen strand vill jag gå
och söka det milda ljuset
som ofta har fått mej att orka ändå
när mitt hjärta känns ensam  och fruset.
Den är okänd den stranden, det vet jag så väl
Men det glimtar jag sett har en aning mej gett
om ljuset som väntar min själ .

(Tillägnat min vän KA.s Mor)

Kommentarer
Postat av: Nalle

Jättevacker dikt.
Påskkram Nalle

Postat av: Alexandra

Vacker dikt och mycket fin bild!

2006-04-16 @ 08:46:46
URL: http://alexostefan.blogg.se
Postat av: veronica

Den blir ännu vackrare när man hör Jerker Leijons musik till ihuvudet....

2007-07-12 @ 10:42:27
URL: http://veronique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback