Städdag med "Gubben" Uppdaterad....

43875-113

I dag hade jag tänkt städa,skulle börja tidigt med städningen,
drack te och slog på TV .....repris på fråga doktorn .....

Sambon skulle ta hand om "Gubben ",men kom på att han  måste
åka en vända till Finland.....och då kunde inte "Gubben "följa med...
!!!!!!Nu måste jag vara trevlig med "Gubben"..........


43875-112

Tog fram kameran ...men han är lite rädd för kameran .....
men jag lyckades ändå få några bilder.........

43875-111

Försöker säga till "Gubben "nu måste vi börja med städningen.....
ja få se hur jag lyckas.......


43875-114

 Det är nog bäst vi börjar....som här ser ut.........

Och som ni alla förstår så tar det tid innan städningen kommer i gång

"Här skall bloggas en stund"
Sambon kommer hem från Finland och "Gubben"
har inte tid med städningen....Sambon tar itu med matlagningen..
Det blir Älgskav.."Gubben" står brevid  det doftar kött..

Nej nu måste jag börja städa.........

Nu har jag städat i många timmar ...så nu skall jag  gå på Folkfest.....och träffa lite folk....Erkki och Laura-fest
Jag har tackat nej till en teater roll och känner att jag måste ändå gå på deras fest....
Teatern har premiär just då när Johan Selin (Döv kille  )blir Prästvigd i Härnösand  och jag har bestämt mig förlänge sedan att jag skall vara där om jag kan.....

Trött men blir säkert pigg när jag träffar teaaterfolket .mfl,

Kommentarer
Postat av: Gumman

Åhhhhh...vilken oerhört söt gubbe ni har!

2006-04-08 @ 17:39:18
Postat av: Nalle

Lilla söta "Gubben"... så söt den är!!

Ha det så trevligt på festen
Nalle

Postat av: Anonym

Tänk att det ska vara så motigt att städa!När det är så så roligt när det är färdigt och det är fint runtomkring. Egentligen går det ju åt mera ork att "gruva sig" innan än att genomföra det! Jag är precis likadan.Egentligen skulle man sluta säga att jag måste städa.Bättre att säga att jag vill städa, för att jag tycker om att ha det fint hemma. LLättare sagt än gjort.

2006-04-10 @ 14:01:18
Postat av: Karin

Ja nu har jag tagit fel på månad Teatern har premiär i Juli inte Juni.....Men jag tror ändå jag tar paus från teatern....
Jag har lite svårt och bestämma, på festen fanns folk som ville att jag skulle vara .....och som på alla sätt försökte övertala mig..
När jag berättade det för min äldsta dotter ,så tyckte hon också att jag skall göra något som jag gillar ......men här sitter jag och vet fortfarande inte hur det blir????
Hoppas ingen mer försöker övertala mig....

2006-04-10 @ 16:08:04
URL: http://www.mormors.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack Gumman ,Nalle , och mottigt att städa....
Alltid roligt med kommentarer

2006-04-11 @ 08:12:59
URL: http://www.mormors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback